اداره کل امور عشایر استان کرمانشاه
سخنان ریاست سازمان در جمع همکاران

تاریخ : ، -78 فروردين ماه، -621   موضوع :

رئیس سازمان امور عشایر ایران اعلام کرد:

تولید 190 هزارتن گوشت قرمز در سال توسط عشایر 

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: 190 هزارتن گوشت قرمز توسط عشایر تولید می شود که 25 درصد گوشت تولیدی کشور را شامل می شود.

رئیس سازمان امور عشایر ایران اعلام کرد:

تولید 190 هزارتن گوشت قرمز در سال توسط عشایر 

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: 190 هزارتن گوشت قرمز توسط عشایر تولید می شود که 25 درصد گوشت تولیدی کشور را شامل می شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان امور عشایر ایران، کرمعلی قندالی در گردهمایی روسای امور عشایر شهرستان های کشور در کرمانشاه اظهار داشت: عشایر مردمانی آزاده، غیرتمند، مولد و کم توقع و یار و یاور این سرزمین در طول تاریخ بوده و هستند.

وی افزود: وفاداری عشایر به انقلاب و جمهوری اسلامی یک نقطه عطف است که مصداق آن هم تقدیم ده هزار شهید و آزاده و جانباز برای دفاع از کشور و انقلاب است.

قندالی گفت: در سال های اخیر در افزایش تولیدات و تنوع بخشی به معیشت و افزایش درآمد و توانمندسازی عشایر اقدامات بسیار خوبی انجام شده است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران بیان داشت: یکی از سیاست های ما اجرای طرح زنجیره تولید گوشت قرمز است که در اینخصوص به دستاوردهایی رسیده ایم اما برای رسیدن به نقطه مطلوب راه زیادی باید طی کنیم.

وی افزود: در سال های اخیر با کمک دولت و  مجلس 800 میلیاد تومان از منابع مختلف تسهیلات به عشایر پرداخت شده است و امسال هم 250 میلیارد تومان اختصاص می یابد.

قندالی ادامه داد: از محل اعتبارات یک درصد صندوق توسعه ملی در دوسال گذشته حدود 400 میلیارد تومان تسهيلات به عشایر اختصاص یافته است.

رئیس سازمان امور عشایر ایران گفت: امسال مجموع اعتبارات ملی سازمان امور عشایر 136 میلیارد تومان است که تاکنون 96 میلیاد تومان آن تخصیص يافته است.

وی با اشاره به خشكسالي در مناطق عشايري بيان داشت: 90 دستگاه کامیون تانکردار مجهز به GPS و 120 دستگاه خودرو کمک دار حمل تانکر تا دو ماه آینده به ناوگان آبرسانی عشایر افزوده می شود.

رئیس سازمان امور عشایر خاطرنشان کرد: توسعه صنایع دستی، کشت گیاهان دارویی، گردشگری عشایر از طرح هایی است که در دستور کار این سازمان قرار دارد.

وی یادآور شد در حوزه فرهنگی نیز برای اولین بار دو طرح ويژه برای ارتقاء سطح دانش و مهارت فني  و مسائل فرهنگي و مذهبي عشاير در هیات دولت تصویب و به استانها و دستگاه های مرتبط ابلاغ شده است.

قندالی در بخش دیگری از سخنانش گفت: روسای امور عشایر شهرستان ها در خط مقدم خدمات رسانی به عشایر و اجرای سیاست ها و برنامه هایدر مناطق عشایری هستند.

رئیس سازمان امور عشایر ايران تاکید کرد: حفظ کرامت عشایر بسیار مهم است و حق نداریم برای ارائه خدمات به آنان منت بگذاریم.

منبع این مقاله : اداره کل امور عشایر استان کرمانشاه

http://ashayer-ks.gov.ir/

آدرس این مقاله :
http://ashayer-ks.gov.ir/28/سخنان-ریاست-سازمان-در-جمع-همکاران/