اداره کل امور عشایر استان کرمانشاه
برگزاری جشنواره ملی نخود در کرمانشاه

تاریخ : شنبه، 23 ارديبهشت ماه، 1402   موضوع :

جشنواره ملی نخود به مدت ۴روز خرداد سالجاری در استان کرمانشاه برگزار می شود

 کوروش مهرابی با اشاره به برگزاری جشنواره ملی نخود از ۷لغایت ۱۰خردادماه سال‌جاری در استان گفت: این جشنواره با همکاری تمام دستگاه های اجرایی استان  برگزار شود.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه: مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی این سازمان در جلسه‌ای که با حضور نماینده دستگاههای اجرایی برگزارشد اظهارداشت: در این جشنواره قصد داریم محصول نخود که از مزیت های نسبی استان است را به جامعه معرفی نماییم.

مهرابی سپس برنامه این جشنواره را مراسم افتتاحیه و نشست تخصصی میز نخود با حضور وزرا و مقامات ارشد ملی در اتاق بازرگانی، همایش علمی در پردیس کشاورزی دانشگاه رازی، جشنواره غذا، شیرینی و کلاس‌های مهارتی آشپزی با نخود، روز ملی مزرعه و جشنواره نخود در روانسر، روز انتقال یافته‌های تحقیقاتی در مرکز تحقیقات سرارود و تجلیل ازکشاورزان و فعالین برتر این بخش اعلام کرد.

در ادامه مهندس مرادی؛ رئیس ملی شورای نخود ایران گفت: نخود یکی از پتانسیل های کشاورزی استان کرمانشاه است که توسعه تولید، سطح زیر کشت و افزایش سرانه مصرف آن نیازمند برگزاری رویدادهای متعددی جهت آشنایی عموم مردم کشور با این محصول بسیار مفید است.

وی افزود: برنامه ریزی لازم برای برگزاری جشنواره ملی نخود انجام گرفته و برای برگزاری جشنواره ای در شان استان کرمانشاه نیازمند حمایت و همکاری تمامی بخش های مرتبط هستیم.

در ادامه سایر اعضای جلسه به بیان برنامه ‌ها و پیشنهادات خود پرداختند.

منبع این مقاله : اداره کل امور عشایر استان کرمانشاه

http://ashayer-ks.gov.ir/

آدرس این مقاله :
http://ashayer-ks.gov.ir/109/برگزاری-جشنواره-ملی-نخود-در-کرمانشاه/